Op 16 augustus 2021 is het Modelreglement bij Splitsing in Appartementsrechten kleine verenigingen van eigenaars 2021 ingeschreven. Het MR Kleine VvE’s 2021 is een vereenvoudigd modelreglement dat in principe bedoeld voor is splitsingen in twee tot vijf appartementsrechten die niet worden ondergesplitst. Het gaat daarbij met name om kleine woongebouwen. Belangrijke vereenvoudigingen betreffen de regelingen over gemeenschappelijke zaken en kosten, besluitvorming, bestuur en kascommissie. Ook zijn enkele bepalingen, die al in de wet te vinden zijn weggelaten.

Klik hier om het MR 2021 Kleine VvE’s te raadplegen

VvERecht.nl bestaat door en voor professionals in het VvE-recht, zoals advocaten, notarissen, rechters, rechtsbijstandverleners, maar ook professionele beheerders. VvERecht.nl is onafhankelijk en wordt beheerd door Stichting VvERecht.nl. De site wordt niet door één dienstverlener verzorgd, maar wordt gevuld door een redactie van ervaren VvE-juristen uit verschillende disciplines.